Türk Uçağı ‘€œHürkuşŸ’€

22 Ara
2006
(104 oy, ortalama: 5 üzerinden 4.65)
Loading ... Loading ...

HürkuşŸ

TܜRK BAşžLANGI܇ VE TEMEL EОİTİM UÇОI ‘€˜HܜRKUşž’€™UN KAVRAMSAL TASARIMI ONAYLANDI

Türk BaşŸlangıç ve Temel Eğitim Uçağı GelişŸtirme Programı SözleşŸmesi Savunma Sanayii MüsteşŸarlığı (SSM) ile TAI arasında 15 Mart 2006 tarihinde imzalanarak yürürlüğe girmişŸtir. Toplam 59 ay olarak öngörülen proje takviminin ilk sekiz aylık kavramsal tasarım aşŸaması SSM tarafından onaylanmışŸ bulunmaktadır. Proje kapsamında dört adet (iki adedi uçar) Türk BaşŸlangıç ve Eğitim Uçağı prototipi TAI tarafından tasarlanıp gelişŸtirilecek, üretilecek ve test edilecektir.

http://www.tai.com.tr/prog.aspx?contentDefID=6

{lang: 'tr'}

Türk Uçağı ‘€œHürkuşŸ’€ için, 60 yorum var.

Avatar

bora

Nisan 4, 2007, 17:04

artık bu saatten sonra Türkiye daha iyilerinide yapmalı her konuda tank,top,tüfek hükümetlerde bunlara her imkanı vermeli ben bu ülkenin yetişŸtirdiği mühendislerin her şŸeyi yapabileceklerine olan inancim sonsuz haydi Türkiye durma
HürkuşŸun uçtuğunuda basında açiklayalım lütfen saygılar.

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 29 -1 0

Avatar

hasankırbıyık

Nisan 7, 2007, 22:04

boylelıkle ılk kez mıllı bır ucak tasarımı yapılıyor gec kalınmıs bır olay am bızı gururlandıran bu guzel haber taı nın dunyayda bayrak gostermsenı ve artık mıllı bır ucak tasarımı yapabılıecek sevıyeye geldıgımızı ılan etmıs olacagız yalnız taı t 38
tolon ucaklarını bır tanesını daha gelıstırıp muharıb ucak yapma yoluna gıtme gayretınde olmalı aynı zamamda taıde ınsa edılen uydu ınsaat alanı bıtınce ınsallah usazda gokturkde goruruz taı artık f16
lıans altında deyılde farcalarını uretmek le yetınmememlı sebebı turk hava kuvvetlerı kendı muharıp ucagını uretıp dost ulkelere satabılır bırde amerıkan mallarını artık kulanmak yerıne argeye yatırım yappıp kendı ulusal sanayımızı gelıstırıp bu alanda
dunyayay bayrak gostermelıyız orneyın amerıka bu gereklı teknolıjıyı vermıyor bırde her seyı kendı denetlıyor asıl sorum sudur neden rus savas ucaklarını alıp onlardan daha ıyı gelıstırmeyelım su 27
lerı
dunyada
daha kımse

vuramadı artık hava kuvvetlerı amerıkan yerıne rus ucakalrına donmesı lazım gerekce ıse awaks lar kosovad bızım f16 ları bloke ettıler hıc olmazsa eh harpunutulerını kendımız yapmamaız lazım adamalr hemyunana hemde bıze aynı ucagı verıyor bunun ıcın taı ye destek verıp stratejı gelıstırp2023
yılında cumhurıyetımızın 100yılında kendı bır muharıp ucagımız ucurmamaız lazım turk ulusunun gucu herseye yeter yeterkıdesteklıyelım taı yle bır turk gencı olarak gurur duyuyorum ama ısın basndalr allalh utandırmasın sızı ne mutlu turkum dıyene ıstıkbal goklerdedır

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 20 -1 2

Avatar

kamarazi

Nisan 21, 2007, 11:04

ya biz yapıyoruz ama üretemiyoruz neden acaba?artık buan bir son vermek lazım.bizim diger devletlerden neyımız eksik ya iz alacağımıza neden satanolmuyoruz hem ülke ekenomiside gelisir bu devlet bu kafayla hiç ilerleyemez.

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 7 -1 1

Avatar

E.ERGIN

Mayıs 15, 2007, 11:05

Evet , gerçekten gurur verici bir olay..Lakin bundan 40 sene evvel Kayserimizde zaten bir uçak fabrikamız vardı ve o dönemin teknolojileri bizde de mevcuttu..Fakat talihsizliğe bakın ki (!) Biz ABD den uçak almayı daha uygun gördük..Aslında söyleyecek çok sözüm var bu konuda ama bazen susup ileriye bakmak daha mantıklı…Bu tek motorlu eğitim uçağının günümüzde askeri eğitimler için yeterli olup olmadıgıda kafa karışŸtırıyor..Misal İsrail artık kendi üretimi olan (ABD degil) javelin jetleri (jet motorlu, pistonlu degil..) ile egitim veriyor..Ayrıca bu uçaklar alçak irtifa da ani saldırılar içinde yeterli potansiyele sahipler..Ben TAİ den çok daha iyileri beklerdim..Ve bekliyorum..Biliyorum ki yapabilecek gücümüz var..Bunu burada TAİ yi onurize etmek için degil..Bir bakıma ellerinden gelebilen bir şŸeyi yapmadıkları için kızdığımdan söylüyorum…Beyler kahvelerinizi bir kenera bırakın ve bilgisayarlarınızın başŸına oturun…Bu ülkenin tam bagımsız olabilmesi için, kimseden teknoloji yalvarmaması gerekir..Ha bu arada, Pakistanlı kardeşŸlerimiz bize her türlü füze,tank ve uçak teknolojilesi vermeye hazır..Pervez MüşŸerref, bu konuyu Türkiye ile alakalı olan her soruda ve röportajda dile getiriyor..Beraber bu iki kardeşŸ ülkeyi yükseklere taşŸımanın zamanın geldiginin altını çiziyor..Sakın pakistanı hafife almayın beyler..Adamlar bu işŸleri gerçekten iyi biliyor..܇inlilerden önce pakistanlı kardeşŸlerimizle teknoloji transferi yapmak bence orta asya politikalarımız için daha iyi olur.. ;) Saygılar sunarım…Tai yi de canı gönülden tekrar tebrik ederim…BaşŸarılar…

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 26 -1 0

Avatar

fatih

Mayıs 29, 2007, 21:05

farkındamısınız bilmiyorum ama türkiye dunyaya oranla 50 yıl geriden gelio bu boyle gider neden izin vermez ler oyle ileri teknolojiye felan ama bunu yıkıp kendimize gelecek gucumuz var…

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 9 -1 0

Avatar

ܖNEMLİ

Temmuz 16, 2007, 14:07

bizim ülkemzi biz değil bizden farklı güçler yönetiyor ve bu güçlerinde türkiyenin teknoloji ve ağır sanayisinin olması işŸlerine gelmiyo sanki gizli bir ağ gibi şŸebeke gibi hatta masonik bir örgüt gibi herşŸeye bu güçler karar veriyor inanın bir türk ışŸınlama makinası dahi yapsa elinden alıp yok ederler inanılmaz bişŸey bu bu olay en son erke dönergecinde yaşŸandı bunun öneüne geçmek için ne yapmalı bilmiyorum ama mutlaka artık buna son vermeli araba üretmek tank üretmek uçak üretmek için önce bunun karşŸısında duran güçleri yok etmek gerek …….

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 9 -1 1

Avatar

haldun

Ağustos 5, 2007, 23:08

gayet güzel ama geç kalınmışŸ.yazıkki su an sadece bize ait bi savaşŸ uçağımız yok.oysa biz 1938 yılında ilk uçağımızı yapmışŸ ve uçurmuşŸ bir milletiz.ben inanıyorum insanımıza destekle ve milli bir duruşŸla dünyanın en iyilerini yaparız yeterki insanımıza destek verilsin korunsun.neden korunsun diyorum;duyumlarıma göre 7 türk mühendis f-16 yazılımını yapmışŸlar.fakat şŸaibeli bir şŸekilde kaza geçip ölmüşŸler…tam bağımsız bir türkiye istiyoruz.

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 7 -1 1

Avatar

Cengiz

Ağustos 28, 2007, 12:08

Yerden göğe kadar haklısınız kardeşŸler.Birileri Türk Yönetimini ele geçirmişŸ durumda.Onlara fazla kızmıyorum da şŸu geri zekalı bazı gazeteci ve köşŸe yazarları var onlara ifrit oluyorum.Haini anladık ama bu aptallara ne oluyor?Sırf akıllı ve çağdaşŸ etiketini alabilmek için “bir yerlerden” yapmayacakları salaklık yok, memleketi satmak dahil.Burhan Yamuk gibi mesela.Yaa sinir katsayım artıyor böyle şŸeyleri düşŸününce başŸıma ağrılar giriyor.İnsan demek ki bu kadar alçalabiliyor.Teknoloji dünyamızda da böylesi Yamuklar var işŸte.Ama bu rüzgar hep onların hesabına esmez.܇ünkü eskisi gibi değil insanımız haini de biliyor aptalı da.şžimdi nasıl efendilerine kuyruk sallıyorsa bu Yamuklar dillerini çıkarıp, yarın merak etmeyin bize de sallarlar.Ama işŸte o zaman kuyruklarını koparmak lazım.Lisedeki İngilizce öğretmenim “oğlum kim kendini fazla akıllı zannederse salağın önünden gidendir.” derdi.Bunlar o türden akıllılar.

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 5 -1 0

Avatar

ali

Eylül 14, 2007, 16:09

600 yıl dünyaya hükmetmişŸ olan osmanlı torunları olarak bize böyle bir yenilik yakışŸır neden bizim de yeniliklere ihtiyacımız olmasın kartal 20

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 9 -1 0

Avatar

ܖZAY GܜLTEKİN

Ekim 28, 2007, 00:10

yıllar önce uçak üretmeyi başŸarmışŸ bir ülke olarak bununla gurur duymamız beklenemez şŸimdiye kadar marsı bile keşŸfetmemiz gerekirdi

Yorumu Oylayın: +1 7 -1 4

Avatar

Hürkus

Kasım 20, 2007, 01:11

Hürkus Türkiye icin en önemli Proje!

ATATܜRKün Sözünü hic unutmayin
“ISTIKBAL GܖKLERDEDIR!”

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 11 -1 0

Avatar

vatan

Ocak 20, 2008, 14:01

nasıl başŸlasanm bilemiyorum,.
ama okadar acıvericiki bu durum anlatamam,uyduruktan ve daha üretilmemişŸ bir uçak için sevinir durum dayız.bunların teknolojisi nedirki 1 milyon dolarla alalade bir garajda 2 mühendis 3-4 teknisyenle bu uçaklar yapılır, buğün bunlara benzer uçakların k.ırakta üretimi için anlaşŸmalar yada görüşŸmeler yapılmışŸ, gazetelerde manşŸet manşŸet çıktı… neden bahsediyorsunuz siz teknoloji bir evrim işŸidir ve biz bunun çok gerisindeyiz yapacağımız 3 şŸey var 1.yurt dışŸında aklınıza gelebileçek her alanda çalışŸan yetişŸmişŸ ınsanlarımız var onları ve yabancı bilim adamlarını ülkeye çekmek 2.olabilecek her şŸekilde yüksek teknoloji ülkeye sokmak. 3. nepahasına olursa olsun teknoloji casusluğu yapmak ve yüksek teknoliji yatırımlarına otak olmak ancak buşŸekilde aradaki mesafeyi kapatabiliriz bunlar olabilecek şŸeyler.

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 7 -1 3

Avatar

܇ağatay

Şubat 17, 2008, 20:02

ArkadaşŸlar çok iyi güzelde avrupadaki uçaklara bakın yf 23 Mig 35 En ܖnemlisi Hypersoar Bu Uçaklar Harika Bunlar Gibi Uçak ܜretmeliyiz Ama Bu da Bi Balangıç :)

Yorumu Oylayın: +1 2 -1 0

Avatar

hikmet özgür

Mart 4, 2008, 14:03

bu uçak sf-260 başŸlangıç tekamül eğitim uçağı..İSVİ܇RE MENşžEİLİ..Ama özgün prototipini çizmişŸler..inşŸallah ülkemiz silah sanai adına başŸarılı ve muvaffak olur..her ne kadar geç kalınmışŸ bir karar bilre olsa çok iyi bir gelişŸme.”VATANIN EN ÇOK SEVEN; GܖREV VE VAZİFESİNİN İYİ YAPANLARDAN OLUşžUR..
SELAMLAR..

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 8 -1 1

Avatar

Fatih

Mart 21, 2008, 09:03

Herkese selamlar. Ben birebir bu proje için gçrevlendirilmişŸ onlarca TAI çalışŸanından biriyim. Yorumlarınız için hepinize çok teşŸekkürler. Olumlu ya da olumsuz eleşŸtirileriniz sorumluluğumuzu arttımakta. ArkadaşŸlar, HܜRKUşž bir Turboprop Trainer’dır. ܖnceden öğrenci pilotlar sırasıyla SF-260, T-37 ve T-38 ile eğitimlerini tamamlıyorlardı. Dünya üzerinde artık SF-260 ve T-37 yerine Turboproplar kullanılmakta. Devamında T-38 Jet Trainer’a geçilmekte. Geç kalınmışŸ bir proje olmasına kesinlikle katılıyorum. Ama başŸlamak bitirmenin yarısıdır. biz inandık, daha iyilerini yapabileceğimize de inanıyoruz. Bu konuda lütfen siz de bu milletin evlatlarına inanın. Küçümseyenler de lütfen dönüp önce kendilerine bir baksınlar. 1 milyon dolara 2 mühendisle bu işŸi yapan arkadaşŸlar, “marsı keşŸfetmemiz gerekirdi” diyen arkadaşŸlar, uçak yapmak sizin zannettiğiniz kadar basit değil malesef. Hele ki o uçağa Easa’dan sertifika alacaksanız. HܜRKUşž bizim çocuğumuz gibi. O Türkiye’nin çocuğu, Türkiye’nin “ilk” sertifikalı uçağı. Marka tescili TAI tarafından alınmışŸ özgün bir prototip. Amacımız öncelikle bu işŸi kotarmak, devamında ise önce kendi Hava Kuvvetlerimize daha sonra tüm Dünya’ya HܜRKUşž’un kabiliyetlerini ispatlayıp seri üretime geçmektir.

Herkese saygılarımla…

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 22 -1 0

Avatar

buse

Nisan 6, 2008, 16:04

bence türkler çok zeki ama parasızlıktan akılları kurnazlığa çalışŸıyo halbuki onlardaki akıl bizdede var bunu kullanmak önemli olan yemin ediyorum utanıyorum gevurun uçağına binmekten sizce bir sorun amarika neden birinci??? ” :(

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 5 -1 0

Avatar

tude

Nisan 18, 2008, 16:04

bence devlet türk çalışŸanlarına ve mühendislerine gereken önemi vermiyor. zeki insanları burs imkanıyla hemen yutdışŸına çağırıyolar. devlet biraz daha duyarlı olsa bizde kendi uçağımızı kendi gemimizi yapsak daha iyi olmazmı?
türkiye de hiç bir şŸey eksik değil ama neden insanlara şŸans tanınmıyor.
umarım artık bir şŸeyleri yapmamıza izin verirler.

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 5 -1 1

Avatar

ali

Mayıs 3, 2008, 08:05

böyle haberleri okuyunca çok seviniyoruz.. bu işŸi yönetenler bir hesap numarası açsınlar.. bizler de onları destekleyelim.. bir de bu işŸle uğraşŸanlar maaşŸ için değilde milletimizin belli bir seviyeyi yakalaması için gayret göstersinler.. fedakarlık olmaz ise gelecek nesillere hiçbir şŸey bırakamayız..atalarımız can mal fedakarlığı yapmasalardı bizler hayatta olurmuyduk.. değil mi..sizlerle gururlanıyoruz.. ey bu milletin akıllıları artık bizleri sevindirin.. göğsümüzü kabartacak işŸler yapın..

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 5 -1 0

Avatar

Azmi Yalçın

Mayıs 12, 2008, 22:05

Benim merak ettigim bizim büyük holdinklerimiz…bunları herkes bilir, neden her sektöre el atıp yabancılara fakirin işŸini elinden alıp patentli ürünlerini satarak para kazandırıp ülkemizin sömürülmesine aracı olurlar.Neden bu sanayiye el atıp ülkelerine ve milletine faydalı olmuyorlar?KORKMASINLAR YA EN FAZLA ܖLܜRLER.KARşžI TARAFINDA BİR MERMİSİ EKSİLİR.

Yorumu Oylayın: +1 2 -1 0

Avatar

sedat sagmen

Haziran 24, 2008, 07:06

millet uzaya çıktı bizde daha yeni bu oyuncakları yapıyoruz ama olsun imkan dahilinde mühendislerimizin daha iyisini yapacagını biliyoruz ve artık kendi tasarladıgımız savaşŸ ve yolcu uçaklarımızı kullanmalıyız kimseye baglı olmamamız lazım sımdiki dünyada yoksa yutulacaz derim ben

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 5 -1 1

Avatar

ege efe

Temmuz 4, 2008, 18:07

Türkiye ve Türk insanı sen en güzele layıksın. Bu güzel bir başŸlangıç. İnşŸallah daha iyileri de gelir

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 5 -1 0

Avatar

tarık

Temmuz 22, 2008, 22:07

bence uçak 2.duünya savaşŸından çıkma bir uçak ve tasasrımda biraz kopyacılık var gibi ama tamamı türk olduğu için helal olsun yani artık……………………..inşŸallah devamı özel türk uçak fabrikalraı ve savas 纟 uçaklarıyla ve uzy gemileriyle gelir inşŸlaah…………………….

Yorumu Oylayın: +1 1 -1 4

Avatar

Azmi Yalçın

Ağustos 4, 2008, 01:08

1938 senesinde Türkiye savaşŸ uçakları yapıp satmışŸ.Hangi zihniyet bu fabrikaları kapatmışŸ.Bizim gelecegimizle oynamışŸ.şžimdi bu uçak hafife alınsa bile yapanlara helal olsun.܇ünkü biyerden başŸlamak gerekiyor.şžu partiymişŸ bu partiymişŸ mesele o degil… Biz kimiz…?Gerçekten biliyomuyuz…Hiç birimiz hiç bişŸeyi bilmiyoruz..KapılmışŸız bu bozuk düzene kendi menfaatlerimiz peşŸinde yaşŸayıp gidiyoruz…….Bizler zavallıyız….

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 9 -1 0

Avatar

tebrik ederim

Ağustos 6, 2008, 09:08

sayfanızı ilk defa ziyaret ediyorm .çok güzel konulara temes edilmişŸ. bunlar insanlarımıza özgüven aşŸiliyor.

herkese Doğu Türkistan dan selamlar.
http://www.doguturkistanim.tr.gg
http://www.easternturkistan.tr.gg

Yorumu Oylayın: +1 3 -1 0

Avatar

tebrik ederim

Ağustos 6, 2008, 09:08

ben ta Doğu Türkistan dan gelen bir Türk olarak üniversite yıllarımda tulumsaşŸ fabrıkasını gezmişŸ ve nekadar amerikan ortaklığı olsada Türk yapımı olduğu için ܇ok sevinmişŸtim.
yeni tasarlanan hürkuşŸ adındakı uçak ne olursa olsun harıka bir fikir.

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 5 -1 0

Avatar

serdar

Ağustos 7, 2008, 13:08

mustang P51 den kopya
ya bırakın eğiitim için şŸu pırpırlı uçakları
istesem ben tek başŸına bile bu uçağı yaparım ufak bi atölyede
türbine geçin türbine

Yorumu Oylayın: +1 2 -1 5

Avatar

ergin

Aralık 11, 2008, 16:12

günaydın beyler günaydın siz hala turboprop uçaklamı uğraşŸıyorsunuz.çinliler aya gitti savaşŸ uçağını yaptı yol
dcu uçağını yaptı hindistan bile aya gitti bunlar uydu gön deriyorlar .zaman en büyük düşŸman ivedi olarak türk uzay
üssünün kurulması gerekir.çağa yetişŸemiyen toplumlar
yok olmaya mahkumdur.iranın bile gerisindeyiz.2015 yılına
kadar uzaya çıkıyorlar .finansman yok ise türk halkı bunu
karşŸılar. saygılar.

Yorumu Oylayın: +1 2 -1 5

Avatar

Bora

Aralık 11, 2008, 16:12

Temel uçuşŸ eğitimi için çok iyi tasarlanmışŸ bir model olarak ilk bakışŸta göz dolduruyor. Bu prototipin hazırlanmasında emeği geçen herkesi kutluyorum.
Tabiki sınıfının sertifika değerlerinde baz alınan kurallarını uyguladıkları için, tasarımı yapan ekibi,bir kopyacı imişŸ gibi değerlendirip küçümsemeye kalkanları haksız buluyorum.
BirşŸeylere isyan edeceklerse 1950 lerden sonra Küçük amerika olma hevesi kapsamında, Kayseri ve Etimesgut Uçak fabrikalarındaki O devrin en modern uçaklarını imal edebilen tezgahlarını dağıtıp dönen tekere çomak sokan DEVLET !!!! adamlarına lanet etsinler.

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 14 -1 0

Avatar

h. dündar yasa

Aralık 12, 2008, 09:12

ben bir mühendisim, TAİ yanılmıyorsam 20 yıldan fazladır faalitette ancak maalesef bugüne kadar tam tabiri ile dişŸe gelir bir işŸ yapmadı. eyer bu hürkuşŸ uçağı gerçekten % 100 yerliyse ozaman ben şŸunu bir slogan olarak söylemek istiyorum, 1940 larda kapatılan kayseri uçak fabrikası, dışŸlanan vecihi demirağ’dan sonra aralık 2008 türk uçak endistrisinin temel atma ayı olarak tarihe geçmelidir. yani TAİ 01.12.2008 de kuruldu diyebiliriz. keşŸki 1940 da kayseride bezden uçaklar yapılmaya devam etseydi işŸte o gerçekten bizim olurdu. selamlar.

Yorumu Oylayın: +1 3 -1 0

Avatar

ergin

Aralık 12, 2008, 20:12

çok gerilerdeyiz irandan hindistandan çinden adamlar aya
gittiler uzay üstleri var iran 2015 yılında gidiyor.
amerikadan hayır yok yüzünüzü biraz doğuya dönün onlardan
teknololi alabilirsiniz.

Yorumu Oylayın: +1 4 -1 3

Avatar

Bekir Efendi

Aralık 25, 2008, 20:12

ArkadaşŸlar, ben de buraya yazmışŸ bir iki kişŸi gibi proje çalışŸanlarındanım. Size o açıdan nasıl görünüyor bilemiyorum ama, sertifikalı bir uçak tasarlamak göründüğü kadar kolay bir olay değil… Kaldı ki kiminiz uzaya çıkmaktan bahsetmişŸsiniz. Değil yürümeden, emeklemeden kanatlanıp uçmaktan bahsetmek gibi bir şŸey bu. Kitaptan okuyarak uçak tasarımı yapılmaz ki, tecrübe lazım, ekonomik destek lazım, bilgi altyapısı lazım. Bu projenin en önemli getirisi bu olacaktır.

Elbet gönül isterdi ki Nuri Demirağ’ın fabrikası çalışŸtırılsaydı, ama o defter 60 sene önce kapatıldı.

Türkiye’deki Ar-Ge harcamaları, devlet desteği, üniversitelerin araşŸtırma kapasitesi, kişŸilerin ekonomik durumları bunların hepsi etkili oluyor…

Bu proje ile “tasarım nasıl yapılır”ı öğreneceğiz öncelikle, sonrasında daha iyi projelere yol açacaktır bu.

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 16 -1 0

Avatar

Bekir Efendi

Aralık 25, 2008, 20:12

Bir de, bu uçağın kopya olduğundan bahseden arkadaşŸların aerodinamik, yapısal, aviyonik ve sivil havacılık bilgilerini yeniden gözden geçirmelerini tavsiye ederim… İki kanadı ve turboprop motoru olan her uçağın birbirinin aynı olduğu yanılgısına düşŸmelerinin sebebini düşŸünmelerini tavsiye ederim bir de…

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 4 -1 0

Avatar

gercek

Ocak 4, 2009, 20:01

slm arkadaşŸlar bu yazılanları okurken sinirden es geçiyorum ya benm aklım ermiyor f16 üretiyoruz abd ye veriyorz onlar bi beyin ekliyor bize satıyorlar bu nasıl kabul edilebiliyor bizim mühendisler ne işŸe yarıyor evde örgümü örüyorlar çalışŸıyorlar ama bi işŸe yaramıyor neden çünkü çalışŸtırmıyorlar ya türkiyede şŸöyle bir büyük yok yumrugunu masaya vurupta bu budur biz başŸkasının malı degiliz nereye sürerse biz oraya gitmeyiz diyecek birisi ve birileri yok arkadaşŸlar bizim Allah tan başŸka korkumuz varmın yok ama neden hiç bişŸi yapamıyoruz neden biliyomusunuz sallıyoruz,bişŸi olmaz diyoruz bişŸey olmazdan çocuk oluyor arkadaşŸlar şŸunu söylüyorum milletimizi vatanımızı korumak istiyorsak ilk başŸta çalışŸalım

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 4 -1 0

Avatar

ahmet yılmaz

Ocak 9, 2009, 19:01

avutun kendinizi
elalem ufo yapıyor artık ufooo……..
israil başŸımıza çöktüğünde karşŸılık verebilecek miyiz bu 1900 model fikirlerle.
selametle kalın diyeceğim ama …..
bu tedbirle ne kadar selamet olur varın siz akıl edin(olanlar için)

Yorumu Oylayın: +1 3 -1 4

Avatar

Berdush

Şubat 2, 2009, 06:02

kiymetli Arkadaslar,

Komplo teorilerini bir kenara birakarak Basta Hürkus tasariminda gelistirmesinde calistigini soyleyen arkadaslar,sormak istedigim sey Sadece Ucak tasarlanmasi degil diger alanlarda da Ulkemizde AR-Ge onunde en onemli engel nedir? mali sikintilar mi? yetismis insan sikintisi mi? kendi malimizi kendimizin gelistirmesi neden yok denecek kadar azdir, ve surekli olarak yerli mali diye devsirme teknolojiler ile yetiniyoruz.

Yorumu Oylayın: +1 1 -1 0

Avatar

Murat

Şubat 3, 2009, 18:02

Zaten Türkiye artık 2004 ten beri kendi silahını tankını tüfeğini üretecek durumda 2010da İsrail yapımı heronların yerini %100 Türk yapımı İnsansız Hava Aracı Gözcü alıcaktır.Bu tür konuları yakından takip ederek bilgilenmesiniz deniz kuvvetlerimizde gitgide güçleniyor bizim gururlu TSK timlerimiz allah hepsine yardım etsin.

Yorumu Oylayın: +1 3 -1 0

Avatar

medal64

Şubat 27, 2009, 03:02

Bu uçak Güney Kore ile yapılan bir anlaşŸmanın sonucu olup birde Güney Kore versiyonu bulunmaktadır.Eğer motor ve avioniklerini kendi inkanlarımızla tamamen yerli olarak üretebilirsek bu dünyadaki gelişŸmeler açısından hiç birşŸey olmasada bizim bu trende katılmamız açısından çok güzel bir gelişŸme olacaktır.Eğer bu uçağı diğer ülkelere satıp para kazanabilirsek eminimki İlerde çok rekabetçi savaşŸ uçaklarımızıda imal edebiliriz.şžu anda Türkiyede elektronik sistemler ve yazılım konusunda baya iyi gelişŸmeler olmaktadır fakat motor imalatı,dizayn tasarım,kompozit malzemeler vs gibi konularda ise dünyanın baya bi gerisindeyiz.İnşŸ hürkuşŸ bize bu alanlardada baya bi deneyim kazandırır.Tabiiki ben F-16 veya F-35 uçağının bazı bölümlerinin Türkiyede imal edildiğinide biliyorum(F-16 montaj)fakat bunların kendi imalatımıza çokta bi faydası olduğu inancında değilim.şžimdilik taşŸeronluk yaptığımız görüşŸündeyim,teknoloji transferi olmadan.TEI’nin daha çok yerli motor imalatı için çalışŸması gerektiğini düşŸünüyorum tabii ortakları izin verirse!Gerekirse %100 yerli motor fabrikası kurulmalıdır.Ama havacılık sanayiinde de Türkiyedeki diğer savunma sanayi firmalarında olduğu gibi çok güzel gelişŸmeler olmaktadır.İnşŸ devamınıda görürüz.

Yorumu Oylayın: +1 2 -1 0

Avatar

BARIşž

Nisan 6, 2009, 18:04

ALLAH yar ve yardımcımız olsun ama bu uçak 17. yüzlıllarında kalmışŸ malesef daha çok çalışŸmak gerekiyo

Yorumu Oylayın: +1 1 -1 2

Avatar

ahmet

Nisan 29, 2009, 02:04

bilenide konusmus bilmeyenide maşŸallah…

Bu uçak bir eğitim uçağıdır… Dünyada bu eğitim uçağını yapabilen 10 devletten başŸka devlet yoktur…Bu uçağı 2. dünya savaşŸında gördüğünüz uçaklara benzetmeyin.. o uçaklardan çok farklı… Türkiyede bu 10 ülke arasına girecek sevineceğinize eleşŸtiriyorsunuz…Niye gelişŸemediğimiz ortada..GelişŸmek için atılan her adımı beğenmiyoruzda ondan… Lütfen askeri konularda bilgisi olmayan arkadaşŸlar cahilliklerini burada belli etmesinler…

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 6 -1 0

Avatar

FERHAT

Mayıs 4, 2009, 20:05

ARKADAşžLAR BUNLAR GURUR VERİCİ ANCAK FRANSA DUNYANIN EN BUYUK YOLCU UÇKLARINI YAPIYOR BUNLARI GE܇İNİZ BİZİM YERİMİZ ONLARINDA ܜSTܜNDE OLMALIDIR ܖNEMLİ NOT=(SAVUNMA SANAYİMİZ ÇOK İYİ GİDİYOR AYNEN DEVAM ARA VERMEK REHAVET YOK)YOKSA ARAPLARDAN FARKIMIZ KALMAZ ALLAH KORUSUN ADI BİLE KAHREDER

Yorumu Oylayın: +1 0 -1 0

Avatar

Mustafa

Mayıs 24, 2009, 20:05

Arkadaslar
UTANMALIYIZ!!!! bu uyduruk seyler ile avutmayalim kendimizi,,, Amerikalilar hobby shoplarda satiyorlar bu kamerali ucaklari
Ruslar ilk uydusunu ne zaman yolladi biliyormusunuz utancimdan soyleyemiyorum
diger komsularimizda uydu gonderiyor uzaya
2009 yilinda bunu yaptik demeye utanirim
ustelik inananin hala ucmuyor bunlar

Yorumu Oylayın: +1 1 -1 3

Avatar

özgürses

Haziran 23, 2009, 15:06

ܖncelikle bu projede çalışŸan tüm mühendislere başŸarılar dilerim. Allah zihinlerini açık etsin. çok önemli vazifeleri oldunun ne olur bilincinde olsunlar. Türkiyenin en iyi üniversitelerinden mezun olmuşŸ en iyi mühendisler onlar. onlara çok güveniyoruz. bazı yorum yapan arkadaşŸlarda projeyi kötülemişŸler yada bu alanda çok geri kaldığımızı vurgulamışŸlar. evet geri kaldık ama bu problem şŸuan bu projede çalışŸanların hatası değil. ne kadar geri kalsakta bir yerden başŸlamalı ve farkı kapatmak için çalışŸmalıyız. isyan ederek, kendimizle dalga geçerek hiç bir yere gelemeyiz. bu kafalar gibi davranırsak 50 yıl sonra yine aynı noktada oluruz. alelem marsa gidiyoor biz nerdeyiz diyip dururuz.

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 4 -1 0

Avatar

selamlar mutta

Temmuz 1, 2009, 13:07

bize bu ucaklardan baska ucak yaptirmazlar hele savas ucagi bu ucagida yapmak o kadar zorsa savas ucagini unutmak gerekir kimse kimseyi kandirmasin kimse musteri kaybetmek istemez hele turkiyenin basina gelen amerikanci hukumetler oldugu surece

Yorumu Oylayın: +1 0 -1 0

Avatar

erk

Temmuz 3, 2009, 12:07

Yorumları okuyunca halimize gerçekten üzüldüm. Bu kadar ezikmiyiz biz. Hatta öyle bir hal almışŸki kendi kendimizle dalga geçer olmuşŸuz.Ne politika ne de teknolojik yetersizlik, bence en büyük düşŸmanımız kendi ezikliğimiz. ܖnce onu yenmeliyiz. Projede çalışŸan arkadaşŸlara başŸarılar diliyorum

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 7 -1 0

Avatar

cydel

Temmuz 17, 2009, 18:07

arkadaşŸlar, uçağı küçümseyen yorumları gördükçe üzüldüm. 2. dünya savaşŸındna çıkma bile denmişŸ. uçak şŸuan dünyadaki en gelişŸmişŸ eğitim uçaklarından biri olarak tasarlandı.

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 6 -1 0

Avatar

kıroğlu

Ağustos 3, 2009, 03:08

proje kesinlikle özgündür.1969 yılında vefat eden mühendis pilot VECİHİ HܜRKUşž’un anısına ve projesinin özelliklerine sadık kalınarak gerçekleşŸtirilmek istenen bir tasarım sözkonusudur.Model aslına sadık kalınarak inşŸa aşŸamasını tamamlayacak ve 78 yıldan beri üretilen 2.yerli uçak tasarımı ünvanına kavuşŸacaktır.Görüldüğü üzere geç kalınmışŸ bir projedir ancak elde edilebilecek deneyimler türk havacılık sanayisi’sine elbette büyük katkı sağlayacaktır.Sonuç olarak:TܜRKİYE,YABANCI ܜLKELERİN HER TܜRLܜ TEKNOLOJİK BAОIMLILIОINDAN KESİNLİKLE KURTULMAK ZORUNDADIR.BUNUN FARKINA VARILMIşž VE (BAZI!) ENGELLER AşžILMAYA BAşžLANMIşžTIR.KISA SܜREDE AÇIKLAR KAPATILACAK,DܜşžMANLAR İTİNAYLA KUDURTULACAKTIR…

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 8 -1 0

Avatar

medal64

Ağustos 27, 2009, 23:08

HürkuşŸ uçağıyla yapılan şŸey Türkiyede ilk defa dünya standartlarında bir uçağın, gövde dizaynı(aerodinamik,dayanım),bazı uçuşŸ alt sistemleri tasarımı, aviyonik gelişŸtirme ve software hazırlanmasını içermektedir.Biz bunu bile zorla yapıyoruz diyen arkadaşŸa ise yanıtım eğer Saab Gripen Next Generation adındaki dünyaca ünlü, şŸu anda birçok uçak ihalelerinde favori olarak gösterilen isveç uçağını araşŸtırırsa bu uçağın imalatındaki mühendislerin Türk mühendislerden çok daha fazla çaba sarfetmemişŸ olduğunu görecektir.Bu uçağın motoru,roketleri,radarı,fırlatma koltuğu ve daha bir çok alt sistemi yabancı menşŸelidir.Bu yüzden bizimde yakın bir tarihte en azından buna benzer bir uçak imal etmemiz bence imkansız değildir hatta mümkündür.Fakat ondan sonrası daha önemlidir yerli katkıyı artırmak…

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 5 -1 0

Avatar

BekirHan

Eylül 19, 2009, 17:09

܇ok güzel şŸeyler yazılmışŸ arkadaşŸlar ellerinize sağlık bende birkaşŸ şŸey eklemek istiyorum mümkünse;

1.Neden Ruya’dan uçak almıyoruz diyen arkadaşŸıma cevaben Rusya’nın bize uçak satması komik olur çünkü biz soğuk dönemde Rusya’ya karşŸı kurulumşŸ olan bir örgütlenmenin NATO’nun üyesiyiz. Haliyle düşŸmanına tabanca uzatmak gibi birşŸey olur bu. Rus yapımı uçak kullanan tek batılı Avrupa ülkesi Almanya’dır ki onlarda Doğu Almanya zamanından ellerinde kalan uçakları kullanmaktalar.

2.Türkiye kendi uçağını yapamaz mı? Bir türk mühendisi benim görüşŸümce yapar. TAI,TEİ,ASELSAN v.s. birçok askeri sanayi kuruluşŸumuz bu tecrübeye ve kabiliyete sahiptir fakat şŸu var ki yaparız ama satma konusu işŸin içine girince bir şŸekilde bloke edileceğimiz kesinir. Bu nasıl olur yeni teknolojileri edinme konusunda ambargoya maruz bırakılırız vs.

Yorumu Oylayın: +1 3 -1 0

Avatar

synonym

Aralık 16, 2009, 17:12

ܖncelikle haberden memnun olduğumu söylemeliyim. Ama böyle şŸeyleri çok duyduk. Ardından ayrıntılar ortaya çıkınca her defasında tamamen yerli denen şŸeyin bir kasadan ibaret olduğunu, motorunun ithal edilip montajlandığını anladık. Bir şŸeye %100 yerli demek için kesinlikle motor dahil olması lazım. Yani Türkiye’de reel olarak yerli kamyon, otobüs, gemi, uçak filan yok. Her şŸey övünüp avunduğumuz 1930 lu ve 1960′lı yıllardaki başŸladığı yerden farklı değil. Aradan geçen bunca zaman aralığında daha modern kasalardan başŸka hiç bir ilerleme yok. Oysa mühendis ve bilimadamları sayısı ve niteliği kat kat arttı. Bence slogan “önce vatan”dan çok “önce motor” olmalı. Bir dizel ve de bir adet benzinli motor fabrikasından başŸlanmalı. Bu tür denemeler oldu, dizel prototipler üretildi. Devlet hantallığı ve yerli otomotiv sanayinin desteklememesi gibi nedenlerle devamı gelemedi. BişŸim şŸiddetli rekabet ortamında, verimlilik esasıyla çalışŸacak, devletin (özellikle ordunun) dışŸarıdan desteğiyle büyüyecek, dışŸ politik manevralarla önü ihracata açılacak, kendini sürekli yenileyen sürdürülebilir bir motor sanayinden bahsediyorum. MüthişŸ tasarım ve ARGE, üniversite işŸbirliği vb gerekiyor. Aptal bir fabrika yap, içine biraz işŸçi, üç-beşŸ mühendis ve başŸlarına bir müdür ata şŸeklinde olmaz bu işŸler. Türkiye’de başŸarısızlığın nedenleri de bunlar. Bu işŸe soyuncak sanayicilerin de nasıl duygulara sahip olması gerektiğini söylememe gerek yok. ܜlkenin çıkarlarını kendi çıkarları ile birleşŸtiren, hatta üzerinde tutan. Ama yine de dışŸarıdan devlet politikası olarak sürekli destek alan. Kendi motorlarını üretemeyen ülke birinci dünya liginde yer alamaz. Bunca yıl bütün bunların bir araya gelmemesini sadece bizim beceriksizliğimiz olarak görmek gerçekten saflık olur tabi. Süreç Türkiye’yi kontrol edenler tarafından içerden ve dışŸardan sürekli engellenmemişŸ olsaydı çoktan sonuç almak gerekirdi. Belki belli bir tarihten sonra yıllar önce imzalanan gizli antlaşŸmaların süresi dolar da birden her şŸey bir araya gelmeye başŸlar diye umuyorum (sadece tahmin). Umarım bu tarih 2010′dur (iyimser bir tahmin). Yoksa biz 20 yıl sonra da yerli kamyon, yerli uçak balonları ile oynar ve oyalanır olacağız.

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 5 -1 1

Avatar

ABE

Mart 27, 2010, 09:03

ASLINDA BU YAPILAN HİLJDE İYİ BİR şžEY DEОİL!
ZAMANIN DA HERşžEYİ İLE YERLİ OTMOBİL YAPMIşžTIK NE OLDU %100 YERLİ İDİ MOTOR DAHİL. SONRA NE OLDU BENZİN BAHANE MAKSAT DIşžARDAN ALDIRMAK TܜRK SANAİ’ Nİ GELİşžTİRMEMEK.
BU OTOMOBİLDEN ܖNCE BİZDE ZATEN UÇK FABRİKASI VARDI VE YURT DşžIşžNDAN SİPARİşž DAHİ ALINDI. AMA NE OLDU TܜRKİYEDE YEİTİşžİP BܜYܜYEN TܜRKİYE DܜşžMANI VATAN HAİNLERİ SAYESİNDE OLAN FABRİKADA OZAMAN MISIR’A SATILDI.
ACABA NEDEN?
FABRİKAYI OZAMAN SATMASALARDI şžİMDİ F-16, HAYALET UÇK , F-35 LERİ BİZ YAPMIYACAKMIYDIK BܜTܜN DܜNYAYA BİZ SATMIYACAKMIYDIK…

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 5 -1 0

Avatar

halil pehlıvan

Mart 28, 2010, 01:03

dedelerımız yokluklar ıcersınde cumhurıyetımızı kurdu aynı yoklukla ucak fabrıkasını kurdular gecen sure ıcersınde yok edıldıler tum cumhurıyet degerlerı gıbı bu gun pervanelı bır ucak yaptık dıye sevınemıyorumbıle adamlar marsı gectı bız hala karsa nasıl gıdecegımızı bılemıyoruz ben amerıkan ucaklarına ödenen paraları acıyorum yanımızda rusyanınürettıgı su 27 su29 su 47 gıbı ustun savaşŸ ucakları varken neden amerıkan sobalarına yuksek paralar öduyoruz anlayamıyorum dunyanın heryerınde üstun başŸarılımuhendıslerımız var ve bunu kolaylıkla başŸarabıleceklerıne ınanıyorum yapılmamasınıda gaflete düşŸmüs sıyasetcılere baglıyorum bırgun görünmez ustun yeteneklı bır savaşŸ ucagı yaparsak o zaman sevınecegım ınsallah bu mıllet ıcın bırılerı bunu basarır ve bızlerde uyanırız artık muhendıslerımız ıntıhar etmesın ler

Yorumu Oylayın: +1 3 -1 0

Avatar

synonym

Mart 29, 2010, 20:03

Geç de olsa bu başŸlangıç için tüm emeği geçenleri kutluyorum. Neden bu kadar geç sorusuna belki cevap olacak şŸeyleri bir televizyon programından yola çıkarak açıklık getirmeye çalışŸayım. Programda 1940lı yıllarda Türkiye’de uçak yapan emekli bir mühendis ve hoca ekibiyle ürettikleri 130 beygirlik bir (ithal) motorlu uçağın bir türlü seri üretime geçememesi anlatılıyordu. Ordu siparij veriyor sonra vazgeçiyor. ܇ünkü motor küçük, tırmanışŸ kapasitesi, manevra kabiliyeti emsallerine göre vs yetersiz bulunuyor. Daha sonra tarımsal ilaçlama amaçlı siparişŸ veren bir devlet kurumu siparişŸini benzer gerekçelerle iptal ediyor. Alçak uçuşŸta ve tırmanışŸ gerektiğinde yeterince güvenli bulunmuyor. Bu arada bu uçaklardan ܜrdün’e bir kaçtane hibe ediliyor. Hoca uçağın aslında yine de çok iyi olduğunu iddia ediyor ama neden güçlü bir motor temini yoluna gidilmediğine açıklık getirmiyor. Daha sonra Marshal yardımları geliyor ve 50 tane paket halinde uçak tanesi 200 dolardan Türkiyeye satılınca fabrika kapatılıyor. Türkiye’de uçak sanayinin temeli yıkıldıktan sonra tabi fiyatlar da artıyor. Yani bu kadar basit mi? Bilemiyorum belki başŸka nedenler de vardır.

Yorumu Oylayın: +1 3 -1 0

Avatar

alper

Haziran 1, 2010, 19:06

HܜRKUşž harika bir uçak şŸahsen üzerinde çalışŸan teknisyenlerden biriyim. HiçbirşŸeyi küçümsemeyin..

(Beğenildi) Yorumu Oylayın: +1 8 -1 0

Avatar

selim

Haziran 11, 2010, 01:06

ben sunu söylüyorum…ARGE yefon ayrilsin.(gerekirse halktan bagis,bütceden pay ve özel sirketlere teknoloji satarak gelir elde etsin)yurt disina beyin göcü tersine döndürülsün.teknoloji casuslugu
ve ürün taklid ve gelistirmelerine agirlik verilsin.kafasinin icindeki beyni en iyi kullanabilen yetenekli mühendisler istihdam edilsin.
kisacasi durmayalim.teknoloji gelistirme seferberligi baslatmaliyiz.
yoksa inanin *** kadar *** ipimizi cekecek.savaslar artik yürekle yapilmiyor ve en son kahraman canakkalede yatiyor.

Yorumu Oylayın: +1 1 -1 0

Avatar

adnan

Eylül 27, 2010, 23:09

türkiyede uçak yapılacak olması çok güzel bir olay ama ben türk uçağına binmekten korkarım bir tarafını muhakkak eksik bırakırlar ucuza mal etmek için hile yaparlar. ben güvenemiyorum sebebi 1942de denize ingiliz uçağı düşŸüyor 65 yıl sonra denizden çıkarılyor inanılmaz bir şŸey uçağın malzemelerinde en ufak bir paslanma yok kanat uçlarında bisklet tipi zincir ve 4mm fren telleri kullanılmışŸ deniz suyundan enufak bir zarar görmemişŸ acaba türk malı olsaydı 65 yılda ne olurdu

Yorumu Oylayın: +1 1 -1 0

Avatar

yuvacıklı

Ekim 8, 2010, 18:10

süper bi uçak yapmışŸlar emeği geçenin ellerine sağlık

Yorumu Oylayın: +1 1 -1 0

Avatar

recepakca

Ekim 14, 2010, 13:10

ben yapılan yorumları olumlu buluyorum gerçekten birbirinden güzel yorumlar bende hasbel kader bunlara bi şŸeyler eklemek istiyorum
malesef bizim ülkemizde güzel yapılan herşŸeye siyasi gözden bakılıyo bu güne kadar siyasiler kendi dönemlerinde yapılan işŸlere iyi gözle bakıyo kendi dönemlerinde olmayan işŸlere hep mualefet ediyo oysa memleket için yapılan bütün güzelliklere iktidarıyla mualefetiyle olumlu baksalar çok daha güzel şŸeyler olacandan hiç kuşŸkum yok büyük ülkenin insanına yakışŸanda budur biz uçakta yaparız hızlı tirende yaparız biz büyük ülkeyiz

Yorumu Oylayın: +1 1 -1 0

Avatar

Süreyya Arseven

Ekim 29, 2010, 11:10

ܖncelikle bu uçağın yapımına emeği geçen herkesi kutluyorum.Daha önce montaj olarak yapılan F16 uçakları gibi projelerin Türk insanının imalat mantalitesi ve kültürünü önemli oranda değişŸtirdiğini düşŸünüyorum.Bu işŸlerin öyle kolay olmadığını biliyorum (HızlandırlmışŸ tren örneklerinde yaşŸanan kazaları gördük).Yani emek vermeden enine boyuna araşŸtırmadan,bilmeden olmaz.Bu emeği veren tüm proje çelışŸanlarını kutluyorum.Bu bir başŸlangıçtır.Daha nice yüksek teknoloji projelerinin aynı şŸekilde gerçekleşŸtirilmesini temenni ediyorum.
Yolunuz açık olsun.

Yorumu Oylayın: +1 2 -1 0

Avatar

bizbize

Ocak 28, 2012, 07:01

Tai ye güveniyoruz ve daha iyilerini yapmalarını diliyorum

Yorumu Oylayın: +1 0 -1 0

Avatar

bburakk

Mart 6, 2012, 22:03

bireysel olarak ne yapıp yapmadığınıza bakmadan yorum yapmayın arkadaşŸlar, burada yorum yapan herkes üzerine düşŸeni yapıyormu hakkıyla? ne çok seviyoruz akıl vermeyi, hüküm vermeyi, bence başŸlama noktası şŸurası olmalı; “herkes üzerine düşŸeni en iyi şŸekilde yapacak” şŸu anda ne ile meşŸgulse, herkes onu en iyi şŸekilde yapacak, çalışŸmadan herhangi bir şŸey olmasını beklersek kendi kendimizi kandırmışŸ oluruz, bakıyorum iddiaa bayileri gençlerle dolu ellerinde kalem gözleri ekranlarda, kupon dolduruyorlar, geleceğini iddiaa ya bağlamışŸ bir nesil başŸarılı olabilirmi? ne olmasını bekliyorlar? biz kendimiz için birşŸeyler yaparsak allah ın da yardımıyla, tozu dumana katarız, tarihte böyle oldu gene olur.

Yorumu Oylayın: +1 0 -1 0

Yorumunu Yaz

Not:

Sayın ziyaretçimiz, "yuzde100yerli.com" sitesinde yazılan yorumlar, site yöneticilerinin onayından geçtikten sonra yayınlanmaktadırlar. Lütfen yorumunuzu yazarken, yorumunuzu tekrar gözden geçiriniz. Tehdit, hakaret ve sövme içeren, suiistimal veya taciz edici, haksız fiil veya iftira niteliğinde, kaba, müstehcen, reklam içeren yorumlar "yuzde100yerli.com" sitesi yöneticileri tarafından silinecektir. Daha ayrıntılı bilgi için, Site kullanım sözleşmesi'ni okuyabilirsiniz.

Üst