Türk iş dünyası panelinde konuşan Onuk Taşıt Sanayi CEO’su Ekber Onuk, büyük bir sürpriz yaparak, tasarladıkları ilk yerli yarış arabasının gerçek görsel ve planlarını katılımcılarla paylaştı. Yıllar önce üretilen Anadol otomobil ekibinde de yer alan Onuk, aracın çok yakında hazır olacağını ve önümüzdeki yıldan itibaren yarışlara katılabileceğini söyledi.
Aracın markası Onuk model ismi ise Sazan LM olacak. Sazan ismi, Onuk’un kaybettiği mühendis oğlu Kaan Onuk’un lisedeki takma adı. Araçla ilgili bilgiler veren Onuk, yaklaşık 9 yıldır çalışmaların sürdüğünü söyledi. Onuk, yerli otomobil üretimi için şu sözleri söyledi:
“Türkiye’de arabanın feriştahını yapacak bilgi ve teknik altyapı var. Önemli olan bunun bir yol haritasını çıkarmak ve bu doğrultuda ilerlemek. Bu şekilde başlanan bir tasarım/üretim süreci mühendislik ekibi için çok ciddi bir eğitim süreci oluşturacak, bu çekirdek takım gelecekteki yılda 200-300 bin ünitelik üretimler için deneyim sahibi olacaktır”
Not
Bu haberimizi destekleyici fotoğraf veya video kaydınız varsa lütfen iletişim sayfasında yer alan bilgileri kullanarak bizimle paylaşınız.









Hücumbotlarda kararlılığını gösteren ve bir dünya markası çıkaran Onuk grubunun otomobilde de aynı kararlılığı göstereceğine inanıyorum. Yeter ki önüne engeller çıkarılmasın. Yolunuz açık olsun. Kaan’ın ruhu şad olacaktır eminim…
Türkiye’deki paranın çoğu otomotiv sektörüne gidiyor. Yerli malı bir otomobilin olması, paramızın yine bizim cebimizde kalması demek. İnşallah bir an önce yerli otomobilimizi üretiriz.